Vad ska man göra?

Jag undrar så vad jag ska göra med mitt liv? Jag har ett liv, men vet inte alls vad jag ska göra. Har funderat på följande:

1. Jobba och skriva högskoleprovet så många gånger att jag till slut får så pass bra poäng för att läsa medicin. (Läsa i Polen är inte längre ett alternativ)
2. Strunta i att läsa medicin, ta en master i nygrekiska och sen läsa sjuksköterskeprogrammet istället.

Alltså, livet går ju att leva rätt enkelt bara man nöjer sig med medelmåttig lön, ett jobb man "typ" trivs med och inte finner meningsfullt direkt, om man inte bryr sig var man bor osv.
Jag känner bara att jag skulle vilja ha så mycket mer än det här. Det känns ibland som jag bara står och stampar på en jävla fläck jag inte alls gillar. Ungefär som att livet inte har börjat.
Jag hör om alla som läser sina drömutbildningar på universitetet, reser runt i indien, är skidguider i alperna eller jobbar som volontärer i afrika. Själv sitter jag sjukskriven i en jävla lägenhet i Upplands Väsby.
Jag är inte avundsjuk eller missunnar folk att leva ut sina drömmar, men när är det min tur?
För att undvika människor som tänker tala om för mig att man är sin egen lyckas smed och det är bara att bestämma sig; Hey you, reality check. I det här läget har jag endast 80 % av en lön med kontrakt på lägenhet, en avbetalning, abonnemang på telefonen och en hel drös med krångel. Så det är inte bara att kasta sig ut och göra vad jag vill. Det handlar också om förpliktelser och avtal som måste klaras upp innan jag kan göra något åt saken. Och framför allt ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0