It finally happened - all over again.

Snart jul och snart nytt år. Nystart för mig. Jag såg Bridget Jones dagbok igår och bestämde mig för vad jag var tvungen att göra. Precis som henne - berätta sanningen om mig själv. Hela sanningen. Tack för idéerna Rene Zellweger och co.

 

Löften inför det stundande året och framtiden:

1. Tappa minst 13 kg.

2. Hitta trevlig partner och inte engagera mig i följande: Människor med storhetsvansinne, människor utan ansvarskänsla, pretentiösa idioter, pervon - och framför allt fucking sluta hänga upp mig på en person som besitter alla dessa egenskaper.

 

 


 

Här och nu börjar det. Det som känns som mitt nya liv. Jag är back on track och jag kan göra vad jag vill. Idag har dock varit en karaktärslös dag. Ingen frukost. Var till Sollentuna och träffade Noomi. Vi pratade astrologi, hälsa/motion och familjekonstellationer. Stötte in i Stina en snabbis.

 

Sen hem och vältrade mig i oerhört onyttig mat vilket det SKA bli stopp på nu. Drack kopiösa mängder kaffe och kollade på diverse dåliga daytime-serier.

Kvällen har varit lugn. Jag pratade med min kusin på Cypern. Hon har blivit antagen till alla fyra universitet hon sökt. Så till hösten börjar hon plugga business studys i England.

I helgen vet jag inte vad som händer. Någon dag ska jag träffa Robert iaf, så får se vad vi hittar på. Kanske detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0